Hoe kunnen wij je helpen ?

Informatie voor ouders en verzorgers

Heb je als ouder of verzorger een vraag over het Ouderportaal, dan is in eerste instantie de groepsleerkracht van je kind(eren) hiervoor jouw aanspreekpunt. Maar wellicht dat je met onderstaande informatie al uit de voeten kunt.


Van start 

 
Hoe meld ik me aan voor het Ouderportaal?

Je vind hiervoor een stap-voor-stap handleiding op deze supportpagina.

Ik wil een tweede ouder/verzorger account toevoegen
Hoe je dit doet, lees je op deze pagina.

Ik wil een extra kind toevoegen aan het Ouderportaal
Heb je hiervoor al een token van de school ontvangen, dan lees je op deze pagina hoe je dit verder doet.

Waar download ik de Ouderportaal App?
De BasisOnline Ouderportaal App is beschikbaar voor iOS, Android en Windows Phone. Je leest hier waar je ze precies kunt downloaden.

Hoe gaan jullie om met mijn privacy?
Wij zijn volledig transparant in het geen wij doen met verzamelde gegevens. In onze privacy statement vertellen we je daar graag meer over.

Notificaties en e-mails

 
Waar stel ik de notificaties in?
Als ouder bepaal jij zelf of en hoeveel notificaties je wilt ontvangen. Informatie over het instellen van e-mail notificaties vind je hier. Het regelen van de notificaties op je smartphone (app) staat hier uitgelegd. 

Ik wil geen notificaties (meer) ontvangen
Maakt de school van je kind nog gebruik van het Ouderportaal, dan kan je met de bovengenoemde uitleg het ontvangen van e-mail en smartphone notificaties zelf instellen. Maar ontvang je onterecht notificaties omdat je bijvoorbeeld helemaal geen gebruiker van het Ouderportaal bent of je ontvangt een bevestigingsmail die je niet verwacht, dan lees je hier wat je kunt doen om dit te melden.

Is je kind inmiddels naar een andere school gegaan, maar blijf je toch notificaties van de school ontvangen? Neem dan even contact op met de voormalige school van je kind. Zij kunnen en moeten jouw gegevens uit het Ouderportaal verwijderen. In verband met de privacy wetgeving mogen wij dat namelijk niet doen.

 

Werken met het Ouderportaal

 
Wil je meer weten over hoe je het meeste uit het gebruik van het BasisOnline Ouderportaal kunt halen? Op onze support website hebben we een onderdeel gewijd aan de meest voorkomende vragen van ouders.


Account afmelden of wijzigen

 
Ik wil mijn Ouderportaal account verwijderen

Je kunt je Ouderportaal account zelf eenvoudig verwijderen. Hier lees je hoe dit moet.

Ik wil mijn persoonlijke gegevens of email aanpassen of ik weet mijn gebruikersnaam niet meer
Ook hiervoor dien je in verband met de eerder genoemde privacy wetgeving de vraag bij de basisschool/groepsleerkracht van je kind neer te leggen. Zij kunnen dergelijke zaken voor je nakijken en eventueel aanpassen.