Hoe kunnen wij je helpen ?

Hoe help je de bereikbaarheid te verbeteren.

Ondanks dat we in de afgelopen dagen door verschillende optimalisaties aan het Ouderportaal en het significant opschalen van de server capaciteit de bereikbaarheid van het Ouderportaal hebben weten te verbeteren, zien we vandaag dat door de verder stijgende extreme drukte de bereikbaarheid van het Ouderportaal weer verminderd is.

We blijven vanzelfsprekend met man en macht op meerdere fronten bezig met verdere optimalisaties en waar mogelijk het nog verder opschalen van server capaciteit, om daarmee de bereikbaarheid weer te verbeteren.
  • Zeker als het om niet-persoonlijke gegevens en informatie gaat (zoals werkbladen, studiematerialen en thuiswerk overzichten voor een hele groep), hebben wij de suggestie om hiervoor je website in te zetten via het beheer van de schoolwebsite (https://instapinternet.nl/onderhoud/).
    Op die manier gebruik je dan het ouderportaal vooralsnog alleen voor eventuele persoonlijke communicatie. Dat is zeker niet optimaal, maar voor nu wellicht wel de snelste manier om de communicatielijnen met de ouders zo efficient mogelijk te houden.
  • Een andere tip is om per groep met de ouders specifieke momenten af te spreken dat ze communicatie vanuit de school (groepsleerkracht) kunnen verwachten. Dat voorkomt namelijk dat - anders dan normaal - gebruikers de hele dag ingelogd blijven in het Ouderportaal.

Welgemeende excuses voor het ongemak en veel dank voor jullie begrip voor de situatie!
Terug