Hoe kunnen wij je helpen ?

Informatie voor teamleden van een school

Heb je in de rol als teamlid van een school een vraag of een probleem waarop je hier in onze supportwebsite geen antwoord vindt, dan horen wij dat natuurlijk graag van je middels een helpdesk ticket. Let wel, heeft een ouder/verzorger een vraag over het Ouderportaal, dan is de groepsleerkracht van hun kind(eren) hiervoor het eerste aanspreekpunt.


Helpdesk

Hoe dien ik een helpdesk ticket in?
  1. Log in op de beheer omgeving van het BasisOnline product waarover je een helpdesk ticket wilt indienen. De verschillendeinlogpagina's vind je hier.
  2. Log in en ga naar deSupportoptie. In Plaza/Ouderportaal is dat de rode lieveheersbeestje button rechts bovenin, bij websites vind je onder het grijze radertje de Support optie.
  3. Doorloop de vragen en dien je support ticket in. Je krijgt dan van ons zo snel mogelijk een reactie, vaak nog dezelfde dag. Hoe vollediger jij bent in je omschrijving van vraag of probleem, hoe sneller wij je kunnen helpen!
Ik kan geen helpdesk ticket indienen!
In dat geval heeft de beheerder van jullie website of ouderportaal je daar geen rechten toe gegeven. Neem in dat geval even contact op met een van die beheerders binnen jouw school.

Ik kan geen helpdesk ticket indienen maar heb niettemin een dringende vraag
Stuur in dat geval een e-mail naar support@basisonline.nl. Let wel, in tegenstelling tot ons helpdesk ticketsysteem wordt de support e-mailbox maar enkele keren per dag gecontroleerd op meldingen.

Ik heb vragen over hosting, domeinen of DNS
Stuur dan een e-mail met je vraag of gewenste aanpassingen naar support@basisonline.nl. Hou er wel rekening mee dat in het geval van DNS aanpassingen dit soms niet direct of dezelfde dag mogelijk is.

Wat te doen bij een zeer urgente melding?
Denk hierbij aan storingen zoals volledige uitval van de dienst of een ernstige verstoring, maar ook aan datalekken zoals omschreven in Convenant Digitale Onderwijsmiddelen en Privacy of eventuele andere veiligheidsissues.
Bel ons in zo'n geval op 040 2354690.

Vragen overschoolwebsite, ouderportaal of webmail


Wil je meer weten over hoe je het meeste uit het gebruik van je BasisOnline Ouderportaal of Schoolwebsite kunt halen? Of heb je andere gebruiksvragen? Op onze support website hebben we over al onze producten en diensten uitgebreide stap-voor-stap handleidingen geschreven voor de meest voorkomende vragen.


Meer weten over BasisOnline en wat wij verder voor jullie kunnen betekenen?


Dat vinden we natuurlijk leuk om te horen! Op onze website vind je uitgebreide informatie over wie we zijn, onze producten, tarieven en enkele voorbeelden van de meer dan 1000 basisonderwijs organisaties die voor hun online communicatie oplossingen op ons vertrouwen. Je kan ons natuurlijk ook gewoon bellen op040 2354690. We horen graag van je!