Helpdesk
Hoe dien ik een helpdesk ticket in?
- Log in op de beheer omgeving van het BasisOnline product waarover je een helpdesk ticket wilt indienen. De verschillende inlogpagina's vind je hier.
- Log in en ga naar de Support optie. In het Ouderportaal is dat de rode lieveheersbeestje button rechts bovenin, bij websites vind je onder het grijze radertje de Support optie.
- Doorloop de vragen en dien je support ticket in. Je krijgt dan van ons zo snel mogelijk een reactie, vaak nog dezelfde dag. Hoe vollediger jij bent in je omschrijving van vraag of probleem, hoe sneller wij je kunnen helpen!
Ik kan geen helpdesk ticket indienen!
In dat geval heeft de beheerder van jullie website of ouderportaal je daar geen rechten toe gegeven. Neem in dat geval even contact op met een van die beheerders binnen jouw school.
Ik kan geen helpdesk ticket indienen maar heb niettemin een dringende vraag
Stuur in dat geval een e-mail naar support@basisonline.nl. Let wel, in tegenstelling tot ons helpdesk ticketsysteem wordt de support e-mailbox maar enkele keren per dag gecontroleerd op meldingen.
Ik heb vragen over hosting, domeinen of DNS
Stuur dan een e-mail met je vraag of gewenste aanpassingen naar support@basisonline.nl. Hou er wel rekening mee dat in het geval van DNS aanpassingen dit soms niet direct of dezelfde dag mogelijk is.
Wat te doen bij een zeer urgente melding?
Denk hierbij aan storingen zoals volledige uitval van de dienst of een ernstige verstoring, maar ook aan datalekken zoals omschreven in Convenant Digitale Onderwijsmiddelen en Privacy of eventuele andere veiligheidsissues.
Bel ons in zo'n geval op 073 704 1059. |