Websites

Gespreksronde toevoegen

Per groep kun je een (of meerdere) gespreksronde(s) toevoegen. Je klikt daarvoor eerst in het overzicht de groepsnaam aan waarvoor je een gespreksronde wilt toevoegen. Vervolgens klik je op de knop "Gespreksronde toevoegen".



Vul bovenaan een naam in voor deze gespreksronde, bijvoorbeeld "Gesprekken januari". Vervolgens kun je studenten selecteren waarvan je de ouders wilt uitnodigen voor een gesprek. Je kunt enkele studenten selecteren door ze in het linker vak aan te klikken (en de Control-toets ingedrukt te houden) of je kunt alle studenten tegelijk selecteren door de knop "alles selecteren" aan te klikken.



Klik vervolgens op de (nu actieve) groene pijl om de studenten naar het rechter vak te verplaatsen.

Nadat je de studenten hebt toegevoegd, stelt je deduur van de gesprekkenen depauze-tijd in. Kies hiervoor een gemiddelde gespreksduur, bijv. 10 minuten. U kunt een pauze tijd instellen zodat je indien nodig wat uitlooptijd hebt of gewoon even kunt pauzeren.

Stel vervolgens een datum in door op de knop "Datum toevoegen" te klikken.



Selecteer een dag en geef de uren in van wanneer tot wanneer de gesprekken kunnen plaatsvinden, bijvoorbeeld van 16.00u tot 21.00u.

Je kunt meerdere data toevoegen door nogmaals op de knop "Datum toevoegen" te klikken.
Door op het knopje "Verwijderen" te klikken achter een datum, kun je deze datum weer verwijderen.

Tot slot vermeld je onderaan nog delocatiewaar de gesprekken zullen plaatsvinden bijv. Locatie Beatrix, Lokaal 4a.

Wil je de uitnodigingen nog niet meteen versturen, vink dan onderaan het vinkje uit bij "Uitnodiging nu verzenden" en klik daarna op "Opslaan".

Wil je de uitnodigingen voor deze gespreksronde wel direct versturen, klik dan op "Opslaan" en laat de optie "Uitnodiging nu verzenden" aangevinkt staan.



Op de volgende pagina kun je een e-mailbericht opstellen om de ouders uit te nodigen voor het gesprek. Er is een standaard tekst voorzien, maar deze kun je naar eigen wensen aanpassen. Het enige wat je niet kunt wijzigen is de ondertekening van het bericht. In het voorbeeld staat "Met vriendelijke groet, <Naam Leerkracht> / leerkracht <Groep>", deze gegevens worden in de e-mail automatisch ingevuld.

Wil je weten of er iets fout gaat bij het verzenden van de uitnodigingen dan kun je de optie "E-mail foutrapporten ontvangen" aanvinken. Je ontvangt dan per e-mail een foutenrapport. Wanneer je hierover meer wilt weten, welke actie te ondernemen of dat er iets aan kan gedaan worden, dan kun je met deze vragen terecht in ons ticketsysteem. Je kunt dan het toegestuurde foutenrapport toevoegen.

Klik op de knop "Verstuur e-mail" om de uitnodigingen te versturen.



Let op, er moet een leraar met een geldig e-mailadres aan de groep gekoppeld zijn, anders worden de uitnodigingen niet verstuurd.

Vervolgens ontvangen de ouders de uitnodiging zoals u deze hebt opgesteld per e-mail. In die e-mail staat ook een link en inloggegevens. Om in te schrijven, moet men deze link aanklikken en inloggen met de gegevens. Vervolgens kan men een tijdstip kiezen en zich hiervoor inschrijven.
Terug