Websites

Kan ik uitnodigingen later versturen?

Dat kan! Wanneer je bij het aanmaken van een gespreksronde de uitnodigingen niet direct heeft verstuurd, maar deze op een later tijdstip wilt verzenden dan kan dat middels het icoontje "Verzenden" die je achter de naam van de gespreksronde vindt:



Op de volgende pagina kun je een e-mailbericht opstellen om de ouders uit te nodigen voor het gesprek. Er is een standaard tekst voorzien, maar deze kun je naar eigen wensen aanpassen. Het enige wat je niet kunt wijzigen is de ondertekening van het bericht. In het voorbeeld staat "Met vriendelijke groet, <Naam Leerkracht> / leerkracht <Groep>", deze gegevens worden in de e-mail automatisch ingevuld.

Wil je weten of er iets fout gaat bij het verzenden van de uitnodigingen dan kun je de optie "E-mail foutrapporten ontvangen" aanvinken. je ontvangt dan per e-mail een foutenrapport. Wanneer je hierover meer wilt weten, welke actie te ondernemen of dat er iets aan kan gedaan worden, dan kun je met deze vragen terecht in ons ticketsysteem. Je kunt dan het toegestuurde foutenrapport toevoegen.

Klik op de knop "Verstuur e-mail" om de uitnodigingen te versturen.



Let op, er moet een leraar met een geldig e-mailadres aan de groep gekoppeld zijn, anders worden de uitnodigingen niet verstuurd.

Vervolgens ontvangen de ouders de uitnodiging zoals je deze hebt opgesteld per e-mail. In die e-mail staat ook een link en inloggegevens. Om in te schrijven, moet men deze link aanklikken en inloggen met de gegevens. Vervolgens kan men een tijdstip kiezen en zich hiervoor inschrijven.

Wanneer de uitnodigingen voor een gespreksronde al een keer verstuurd zijn, zie je onderaan de volgende melding staan: "Deze uitnodiging is reeds verzonden. Klik hier om te zien wanneer en naar wie." Wanneer je deze melding aanklikt, krijg je een overzicht te zien op welke datum en naar welke personen de uitnodiging reeds verstuurd is.
Terug