Hoe kunnen wij je helpen ?

WIS Collect | Ouders ontvangen geen berichten

Mogelijk kan het voorkomen dat ouders geen berichten ontvangen wanneer er gebruik gemaakt wordt van de koppeling met WIS Collect.
 
  1. De geboortedatum instellen
  2. Profielnamen lopen niet gelijk
 
 

De geboortedatum instellen

 
Indien de WIS Collect-koppeling ingeschakeld staat, krijgen ouders een bericht om in te loggen op de website en de geboortedatum van hun kind(eren) in te geven. Dit kan helaas niet in de App.

Hoe dit moet gebeuren, kan je lezen op volgende pagina: 'Hoe werkt de WIS Collect-koppeling voor ouders'.

Als beheerder kan je de ouders die dit nog niet gedaan hebben een herinnering sturen.

Stap 1: Ga naar de module  'Beheer'.

Stap 2: Vervolgens klik je op de knop 'WIS Collect'.


Op deze pagina kun je inzien welke ouders nog geen geboortedatum ingegeven hebben.

Stap 3: Klik vervolgens bovenaan rechts op de knop  'Herinnering versturen' om de ouders een herinneringsbericht te sturen.
 
 

Profielnamen lopen niet gelijk


Gebruik je WIS Collect i.c.m. met een klassieke Ouderportaal omgeving, zonder koppeling met ParnasSys of ESIS?
Dan kan het zijn dat de namen van de leerlingen niet overeenkomen met de namen die in WIS Collect en/of het LAS vermeld staan.

WIS Collect berichten met betaalverzoeken kunnen in dat geval niet worden verstuurd.

Stap 1: Zoek de leerling op waarvan je in de WIS Collect omgeving foutmeldingen ontvangt in zowel WIS Collect als in het Ouderportaal.

Stap 2: Controleer nu of de voornaam, tussenvoegsel (eventueel) en de achternaam overeenkomen met de gegevens uit WIS Collect.

Stap 3: Zijn deze gegevens anders? Pas dan de gegevens van de leerling aan in het Ouderportaal.

Stap 4: Verstuur nu opnieuw het bericht vanuit WIS Collect en controleer of deze wordt verstuurd.
Terug