Klantenservice

Ticket indienen

Het is mogelijk om bij ons een ticket in te dienen via de Support website.
Een ticket is een soort e-mailgesprek waarin het ook mogelijk is om hier onze medewerkers aan toe te wijzen, die het ticket zullen behandelen.

Je kan via support.basisonline.nl een ticket indienen wanneer je als medewerker of beheerder ingelogd bent.
Zie hiervoor het onderdeel 'Inloggen'.
Vervolgens zie je rechtsboven op de pagina deze knop staan:



Op deze pagina staat per onderdeel alles over een ticket uitgelegd:
 
  1. Inloggen
  2. Directe links
  3. Voor websites
  4. Voor Ouderportalen
  5. Geen rechten
  6. Terugkeren naar de artikelenpagina
  7. Veelgestelde vragen
 
 

Inloggen


Ouderportaal
Medewerkers en beheerders van het Ouderportaal kunnen middels de volgende link inloggen:
plaza.basisonline.nl

Websites
Medewerkers en beheerders van een website kunnen middels de volgende link inloggen:
instapinternet.nl
 
 

Directe links


Mijn tickets
Ticket indienen
 
 

Voor websites


Stap 1: Log in via instapinternet.nl.

Stap 2: Ga naar het grijze moertje rechts bovenaan de CMS-pagina:



Stap 3: Je wordt nu automatisch naar de support website doorverwezen.
 
 

Voor Ouderportalen


Stap 1: Log in via plaza.basisonline.nl.

Stap 2: Klik op het Lieveheersbeestje-icoon bovenaan de pagina:



Stap 3: Je wordt nu automatisch naar de support website doorverwezen.
 
 

Geen rechten


De school bepaald zelf welke rollen of personen ticket mogen indienen in het systeem. Standaard hebben beheerders het recht om tickets in te dienen.

Scholen maken afspraken over wie ICT-gerelateerde zaken op zich neemt in de vorm van een beheerdersrol. Leerkrachten geven dan vaak intern bij de beheerder aan wat het probleem is.
Vervolgens onderneemt de beheerder actie door hiervan een ticket in te dienen.

Lieveheersbeestje-icoon: het recht om tickets in te dienen is actief.

Vaak is deze situatie van toepassing voor beheerders.

Reddingsboei-icoon: het recht om tickets in te dienen is niet actief.

Vaak is deze situatie van toepassing voor leerkrachten.

Bekijk ook de pagina 'Ik kan als leerkracht geen helpdesk ticket indienen'.
 
 

Terugkeren naar de artikelenpagina


Wanneer je inlogt bent op de support website, krijg je een aantal knoppen op de pagina te zien.

Door op de oranje knop 'Naar Service & Support' te klikken, kan je wisselen tussen het overzicht van de tickets en de algemene support-website, waar alle help-onderwerpen en artikelen staan weergeven.

Je ziet onderstaand voorbeeld van deze knop dan in de rechter bovenhoek van de pagina terug:



Je kan vervolgens eenvoudig naar het ticketoverzicht terugkeren door op de knop 'Mijn tickets' te klikken.
Deze knop ziet er dan zo uit:


 
 

Veelgestelde vragen


Hoe omschrijf ik mijn ticket?
Bekijk hiervoor de pagina 'Hoe omschrijf ik mijn supportvraag?'.

Hoelang duurt het voordat mijn ticket wordt behandeld?
Meestal lukt het ons om binnen één dag tijd een reactie te geven op het ticket. Echter, kan dit door omstandigheden soms iets langer duren. Dit kan te maken hebben met de aard van het probleem of de vraag, bijvoorbeeld omdat hier meer onderzoek voor nodig is.

Waarvoor kan ik terecht bij het gebruik van tickets?
- Gebruikersvragen
- Aanpassingen
- Fouten en problemen
- Meldingen
- Storingen

Wat moet altijd via een ticket worden gecommuniceerd?
Zaken die eigenlijk altijd via een ticket kunnen lopen:
- Directe aanpassingen aan de website
- Fouten in de website
- Aanvragen voor toevoegen beheerders of gebruikers (websites en ouderportalen)
- Schriftelijke bevestiging voor akkoord op extra maatwerkkosten

Waarvoor is het veld 'Gevoelige gegevens'?
In dit veld kan je specifiek aangeven of er gegevens met ons gedeeld mogen worden, welke ook expliciet met uiterste zorgvuldigheid moeten worden gebruikt. Voorbeelden hiervan zijn gebruikersgegevens van ouders of medewerkers of wachtwoorden.

Kan ik meer dan één bijlage toevoegen aan een ticket?
Je kan helaas niet meer dan één bestand tegelijk toevoegen. Echter, wanneer je gebruik maakt van een ingepakt bestand, zoals ZIP of RAR, kan je natuurlijk meer bestanden in één keer toevoegen.
Terug