Hoe kunnen wij je helpen ?

E-mail problemen oplossen

Ontvang je geen e-mails van BasisOnline? Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Vaak kan je deze problemen zelf via je eigen e-mailaccount oplossen.

Voorbeelden van e-mails van BasisOnline:
  • Validatiemail (voor aanmelding Ouderportaal)
  • Bevestigingsmail (voor aanmelding Ouderportaal)
  • Wachtwoord-reset e-mail, voor opvragen van een nieuw wachtwoord.
  • Berichtgeving Ouderportaal, bijvoorbeeld berichten, nieuws, updates, etc.
 
  1. Spam / Ongewenst Inbox
  2. Veilige afzenders
 
 

Spam / Ongewenst Inbox


Het kan voorkomen dat mails van BasisOnline in een ander postvak terecht komen dan de Inbox / Postvak In.

Actie: Controleer de 'Spam' en 'Ongewenst' inboxen.

Reden hiervoor kan zijn dat de mails door de mailprovider niet als veilig worden beschouwd, bijvoorbeeld omdat dit zo staat ingesteld.
In de meeste gevallen kan je deze instellingen zelf wijzigen.

Mails kunnen daarnaast ook in de 'Spam' inbox terechtkomen omdat je deze zelf ooit als 'Ongewenst' hebt gemarkeerd.

Meer hierover bij het onderdeel 'Veilige afzenders'.
 
 

Veilige afzenders


Het kan zijn dat je binnen Outlook.com aan hebt staan dat je enkel e-mail vertrouwd uit veilige afzenders en domeinen.

Deze instructie is van toepassing voor Microsoft e-mailaccount, zoals:
  • hotmail.nl / hotmail.com
  • live.nl / live.com
  • outlook.com
Actie: Ga op de website van Outlook.com naar 'Instellingen' > 'E-mail' > 'Ongewenste e-mail'.

Vink vervolgens onderaan de optie:
'Alleen e-mail vertrouwen die afkomstig is van adressen uit de lijst met veilige afzenders en domeinen en uit de veilige mailinglijsten' op UIT.
Terug