Hoe kunnen wij je helpen ?

Medewerker toevoegen

Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je een gebruikers toevoegt aan het Ouderportaal.

Zie ook de pagina 'Leerlingen toevoegen'.
  1. Een teamlid toevoegen
  2. Nadat het account is toegevoegd
  3. Specifiek Ouderportaal lid toevoegen

Een teamlid toevoegen


Stap 1:
Ga naar de module 'Beheer'.

Stap 2:
Klik in het Overzicht Beheer op 'Gebruiker toevoegen'.

Stap 3: Vul in het eerste deel de naam, het e-mailadres en de gebruikersnaam in.



E-mail
Er dient een werkend e-mailadres ingevuld te worden aangezien de login-gegevens per e-mail verzonden worden.

Stap 4: Vervolgens kun je een rol en/of groep toekennen.



Stap 5: Klik nu op 'Opslaan'.

Nadat het account is toegevoegd


Er wordt aansluitend een geautomatiseerde e-mail gestuurd met de gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord.

Hieronder staat uitgelegd welke stappen de medewerker doorloopt om in te loggen:



De medewerker klikt op 'Klik hier om in te loggen' en wordt vervolgens verwezen naar het inlogscherm van het Ouderportaal:



Bij de eerste inlog dient de medewerker een eigen wachtwoord in te vullen:



De medewerker stelt een eigen wachtwoord in:



Wanneer het wachtwoord succesvol is aangepast, krijgt de medewerker onderstaande melding te zien:



Tenslotte wordt de medewerker doorverwezen naar de inlogpagina van het Ouderportaal.

Specifiek Ouderportaal lid toevoegen


Het is ook mogelijk om accounts klaar te zetten (als teamlid), bedoeld voor andere doeleinden dan medewerkers binnen de school.

Waarvoor een specifiek account onder andere te gebruiken is:
  • MR Leden, Medezeggenschapsraad - ouders die als teamlid gekoppeld zijn.
  • OR Leden, Ouderraad - ouders die als teamlid gekoppeld zijn.
  • Externen, medewerkers van buitenaf die een specifieke rol vervullen binnen de school.

Rol toevoegen

Stap 1: Je maakt allereerst een rol aan.

Deze rol is bedoeld voor de personen die als teamlid binnen het Ouderportaal een bepaald doel zullen hebben.

Deze rol geef je vervolgens beperkte rechten mee.
Zo kan je namelijk bepalen wat de mensen binnen die rol wel of niet kunnen.

Hoe je een rol toevoegt, lees je op de pagina 'Rollen aanmaken'.

Stap 2: De volgende stap is dat je de personen als Teamlid toevoegt in het Ouderportaal.

Dit doe je door de stappen hierboven te volgen bij 'Een teamlid toevoegen'.

Bij het toevoegen van de 'teamlid' kan je direct de zojuist aangemaakte rol selecteren.
Een andere optie is om naar de rollen te gaan en vanuit de rol de aangemaakte accounts te selecteren.
Het e-mailadres kan hetzelfde zijn als die van het ouder-account.
Indien het e-mailadres niet bekend is, zul je deze bij de betreffende persoon op moeten vragen.

Stap 3: Je hebt nu een teamlid toegevoegd en aan een specifieke rol gekoppeld.

Optioneel kan je ervoor kiezen om de leden te koppelen aan een samengestelde groep.
Terug