Hoe kunnen wij je helpen ?

Medewerker toevoegen

Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je een gebruikers toevoegt aan het Ouderportaal.

Zie ook de pagina 'Leerlingen toevoegen'.

Stap 1:
Selecteer in de module 'Beheer'

Stap 2:
Klik in het Overzicht Beheer op 'Gebruiker toevoegen'.

Stap 3: Vul in het eerste deel de naam, het e-mailadres en de gebruikersnaam in.



E-mail
Er dient een werkend e-mailadres ingevuld te worden aangezien de login-gegevens per e-mail verzonden worden.

Stap 4: Vervolgens kun je een rol en/of groep toekennen.



Stap 5:
Wanneer je op 'Opslaan' klikt, wordt er een geautomatiseerde e-mail gestuurd met de gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord waarmee de gebruiker kan inloggen.

Bij de eerste inlog dient de gebruiker een eigen wachtwoord in te vullen.

Specifiek account toevoegen


Wanneer je bijv. een account wilt toevoegen welke te gebruiken is door meerdere gebruikers (bijv. een account voor de 'Ouderraad'), is dat ook mogelijk via bovenstaande stappen.

Je maakt dit account zo algemeen mogelijk:

- Voornaam: Ouderraad
- Achternaam: Schoolnaam

- E-mailadres: Dat kan een administratief e-mailadres zijn, bijv: info@schoolnaam.nl.
Hier kunnen jullie als school alleen bij.
Dit e-mailadres heb je nodig om het account te activeren (en hiervoor het wachtwoord in te stellen)

- Gebruikersnaam: ouderraad

- Wachtwoord: hier vul je het wachtwoord in dat je zal delen met de leden van de Ouderraad

Vervolgens deel je deze gegevens met de betreffende leden van de Ouderraad.
Terug