Hoe kunnen wij je helpen ?

Rollen voor medewerkers

Rollen worden ingeregeld op de basis van de rechten voor medewerkers.

Standaard rollen

Er zijn een aantal basisrollen welke standaard in ieder Ouderportaal voorkomen:

Leerkracht
De rol voor alle groepsleerkrachten.

Beheerder
De rol voor beheerders.

Niet groepsgebonden teamlid
De rol voor medewerkers die andere taken binnen de school hebben, bijvoorbeeld de administratie.

Directeur
De rol van de directeur.
Dit is dezelfde rol als dat van de beheerder, met uitzondering van dat deze rol vaak het verlof van alle groepen beheert.
Hieronder lees je hoe je een dergelijke rol aan een medewerker toekent.

Rol aanmaken


Stap 1: Je kan de rollen instellen via de module 'Beheer'.

Stap 2: Vervolgens klik je op 'Rollen'.



Stap 3: Om rollen toe te voegen, klik je op het groene plus-icoon.

Stap 4: Op de pagina 'Rollen toevoegen' kies je eerst een rol uit de beschikbare rollen.
De keuze maak je door het betreffende item naar rechts te plaatsen.



Stap 5: Vervolgens kan je de rol eventueel nog een andere naam geven, indien dit gewenst is.
Dit kan handig zijn als je een specifieke rol wilt gebruiken.

Stap 6: Als laatste kan je ook de personen selecteren die onder deze rol vallen.
Deze optie is optioneel bij het aanmaken van rollen.
Je kan deze personen ook op een later moment aan de rol toevoegen.

Een medewerker kan ook meerdere rollen hebben. De rechten die aan deze rollen hangen worden dan opgeteld.

De rollen toekennen kan je ook toekennen via de beheerpagina van de medewerker.

Hoe je de rechten instelt voor de rollen, kun je teruglezen op de volgende pagina: 'Rechten voor ouders en medewerkers'.
Terug