Hoe kunnen wij je helpen ?

Foto's uploaden werkt niet via de App

Vermoedelijk heeft dit probleem te maken met de instellingen van je mobiel, waarbij je geen toegang / toestemming geeft tot het gebruik van de uploadfunctie, camera en het selecteren van foto's vanaf je telefoon via de Ouderportaal App.

Dit zijn bepaalde rechten, ook wel 'permissies' genoemd, die afhankelijk van het type en merk toestel in te stellen zijn.

Wanneer je de Ouderportaal App gebruikt, wordt in eerste instantie altijd gevraagd naar het accepteren van deze rechten:



Externe artikelen m.b.t. het instellen van rechten

Om rechten in te stellen voor Android, lees je hier:
https://support.google.com/googleplay/answer/6270602?hl=nl

Rechten instellen via App-info (Android)


Via Android kan je per App specifieke informatie bekijken.
Hierbij is het mogelijk om middels de optie 'Rechten' de instellingen te wijzigen indien dit nodig is.

Stap 1: Ga naar de Android Instellingen > App-info van de Ouderportaal App:



De Ouderportaal App vraagt standaard om twee rechten:
  • Opslagruimte (o.a. voor het uploaden van foto's)
  • Agenda (o.a. voor het gebruik van de kalender)

Via het scherm 'App-rechten' zijn deze nader aan te passen.

Stap 2: Klik voor albums op 'Opslagruimte':


Indien deze instelling op 'Weigeren' staat ingesteld,
is het daardoor niet mogelijk om foto's vanuit de camera-app of galerij te selecteren.

Stap 3: Zet dit recht op 'Toestaan':



Stap 4: Tot slot navigeer je terug naar de Ouderportaal App en probeer je opnieuw om een bijv. een foto vanuit de galerij te selecteren om zo te bevestigen dat het werkt.
Terug