Hoe kunnen wij je helpen ?

ParnasSys/ESIS | Mogelijke Account problemen beheren

Op deze pagina wordt uitgelegd wat je kan doen met het overzicht van de Account problemen.

Mogelijk staan er dubbele ouder accounts in het LAS systeem (apart ouder account per kind).
Dit zal dan leiden tot dubbele accounts in het Ouderportaal. Dit moet daarom in het LAS rechtgezet worden.
 
Deze situaties komen veelal voor bij ouders met meer dan één kind.

Houdt er daarnaast rekening mee dat het syteem "mogelijke probleemaccounts" probeert te localiseren.
Kloppen deze accounts? Dan hoef je hier niets mee te doen.
 
  1. Overzicht probleem accounts
  2. Problemen in het LAS oplossen
 
 

Overzicht probleem accounts


Stap 1: Ga naar de module  'Beheer'.

Stap 2:
Klik voor ParnasSys links op 'ParnasSys Koppeling':

Klik voor ESIS links op 'ESIS Koppeling':


Stap 3: Klik nu links op de knop 'Account problemen':


Je komt nu in het overzicht van de Account problemen terecht:


 
Uitleg van de knoppen:
 
  • Accountcontrole
    Hier kan je controleren of deze accounts kloppen en correct zijn toegevoegd aan het Ouderportaal.
    Is dat niet het geval, dan is de kans aanwezig dat je deze in het LAS moet aanpassen.
     
  • Zoeken
    Via de zoekopties kan je zoeken op specifieke accounts, vooral handig wanneer hier een behoorlijk aantal accounts vermeld staan.
     
  • Overzicht uitdraaien
    Rechtsboven kan je een PDF overzicht uitdraaien van de lijst op deze pagina.

Stap 4: Controleer de accounts. Ga naar ParnasSys/ESIS en controleer voor de betreffende leerlingen of hier ook de ouder accounts kloppen.

Actie: Volg vervolgens de stappen op bij Problemen in het LAS oplossen hieronder.
 
 

Problemen in het LAS oplossen


Actie: Je dient het laatst toegevoegde ouder/verzorger account uit ParnasSys/ESIS te verwijderen.
 
Het nieuwste ouder account is vaak het account dat bij de jongste leerling (in de laagste groep) staat.

Bekijk hiervoor de handleiding 'Dubbele LAS profielen'.

Verdere hulp bij het oplossen: We verwijzen je hiervoor door naar de desbetreffende helpdesk:
 
  • ParnasSys servicedesk: 0570 - 572 290
  • ESIS helpdesk: 035-603 90 90
Terug