E-mailadressen & Inloggegevens
Waar en hoe wijzig ik het e-mailadres of andere NAW gegevens van een ouder?
Deze voer je altijd door in het LAS (ParnasSys/ESIS).
In de nacht worden de gegevens bijgewerkt en de volgende dag zijn deze automatisch bij de ouder in Ouderportaal beschikbaar.
Het e-mailadres van een ouder is gewijzigd, bijv. omdat deze eerder foutief was, maar de inlogbrief is al eens verstuurd. Wat nu?
De inlogbrief verstuur je altijd maar één keer.
Is de ouder de gegevens kwijt, of is de brief nooit juist aangekomen?
In dat geval voer je namens de ouder/verzorger een wachtwoord-reset uit via ouders.basisonline.nl.
Actie: Volg de stappen in de handleiding 'Nadat de inlogbrief al eens is verstuurd'.
Hoe verstuur ik een tokenbrief?
Met de koppeling met ParnasSys of ESIS, verstuur je een inlogbrief/activatiemail i.p.v. een tokenbrief.
Actie: Volg de stappen in de handleiding 'Inloggegevens versturen'.
Er komt een nieuw kind van een gezin op school, waarvan de broertjes/zusjes ook al bij ons op school zitten.
Moet ik ouders een tokenbrief sturen?
Nee, dit is niet nodig. Je koppelt namelijk enkel het nieuwe kind aan Ouderportaal.
Door de ParnasSys/ESIS koppeling, zorgt deze ervoor dat de ouders automatisch aan de leerling worden gekoppeld.
Actie: Koppel het kind aan Ouderportaal. Controleer vervolgens via de Ouderkoppeling de ouder/kind situatie.
Ik krijg veel notificaties binnen, het lijkt erop dat ik aan veel groepen gekoppeld sta. Wat nu?
Vanuit ParnasSys en ESIS importeren wij alle groepen die gekoppeld staan aan de medewerker.
Sommige scholen koppelen ook met externe partijen zoals BasisPoort of Malmberg.
Dit kan leiden tot teveel gekoppelde groepen, dan waar de leerkracht in de praktijk bij voor de klas staat.
Actie: Volg de stappen in de handleiding 'Medewerkers gekoppeld aan teveel groepen'.