Je kan deze problemen vaak zelf oplossen. Zo kun je de App machtigen tot het ontvangen van meldingen op je telefoon.
Controleer dit middels de onderstaande stappenplannen:
Android toestellen | iOS (Apple) toestellen |
Meer lezen
Controleer ook of pushmeldingen binnen de App zelf ingeschakeld staan.
Ga hiervoor naar de pagina 'Push notificaties instellen'.
Ga hiervoor naar de pagina 'Push notificaties instellen'.
De makkelijkste oplossing is de App te verwijderen en opnieuw te installeren.
Wanneer je de App vervolgens voor de eerste keer opent, verschijnt er een pop-up venster waarin gevraagd wordt de App te machtigen je notificaties te sturen.
Dit scherm kan afwijkend zijn per telefoon.
Onderstaande het voorbeeldscherm is het scherm dat je krijgt bij Apple iOS:

Meldingen inschakelen (Android)
De stappen kunnen per toestel afwijkend zijn.
Handleiding meldingen instellen (Android)
- Ga naar de Instellingen van je telefoon.
- Kies voor Apps
- Zoek hier naar Ouderportaal
- Kies voor Meldingen
- Controleer hier of de meldingen toegestaan zijn en ingeschakeld staan:
Machtigingen inschakelen (Android)
De stappen kunnen per toestel afwijkend zijn.
Handleiding machtigingen instellen (Android)
- Ga naar de Instellingen van je telefoon.
- Kies voor Apps
- Zoek hier naar Ouderportaal
- Kies voor Machtigingen
- Controleer hier of de machtigingen voor meldingen toegestaan zijn en ingeschakeld staan:
Meldingen inschakelen (iOS)
De stappen kunnen per toestel afwijkend zijn.
Komt binnenkort.
Machtigingen inschakelen (iOS)
De stappen kunnen per toestel afwijkend zijn.
Komt binnenkort.
Probleem niet opgelost
Zijn de problemen na het doorlopen van alle stappen, niet verholpen?
Actie: Neem in dat geval op met de betreffende school en geef aan wat het probleem is.
We adviseren om de volgende gegevens aan de school door te geven:
- Type telefoontoestel (Android/iOS)
- Merk (Samsung, Apple, etc.)
- Versie besturingssysteem (Android 15, iOS 18.2)
- Om welke pushberichten het gaat (bijv. nieuwsbericht, persoonlijk bericht, etc.)
- Van welk account je gebruik maakt (gebruikersnaam)
Op deze manier kan de school dit onderzoeken en waar nodig met BasisOnline Support contact opnemen.