Hoe kunnen wij je helpen ?

Belangrijke informatie over de nieuwe Ouderportaal App voor ouders

Wat is belangrijk om te weten?

 
  • Sinds maandag 27 april 2020 hebben wij de nieuwe Ouderportaal app gelanceerd met naast een volledig vernieuwde vormgeving en vele optimalisaties ook nieuwe handige functionaliteiten.
     
  • Anders dan bij de uitgestelde lancering half maart blijft nu de oude app wel functioneren, ook als je nog niet hebt geupdate naar de nieuwe app!
     
  • Deze overstapperiode, waarin zowel de oude als de nieuwe app tegelijkertijd blijven werken, ondersteunen we tot en met 3 juli 2020 tot aan de zomer- schoolvakantie

    Vanzelfsprekend krijgen tegen die tijd gebruikers van de oude app nog een seintje van ons dat de app naar de nieuwe versie geupdate dient te worden.

    Wanneer de oude ouderportaal app niet meer te gebruiken is na de overstapperiode, krijg je wanneer je de Ouderportaal app probeert te openen op je telefoon een melding dat deze app niet meer te gebruiken is en je eerst dient te updaten.
     
  • De belangrijkste verbeteringen lees je op deze pagina van onze supportwebsite.
     
  • Alle Ouderportaal gebruikers krijgen deze nieuwe versie kosteloos middels een update.
     
  • De nieuwe Ouderportaal App ondersteunt toestellen vanaf iOS 9+ en Android 4.4+ (vergelijkbaar met de huidige versie van de app). 
     
  • Zoals je kunt zien, werkt de nieuwe app op behoorlijk oude versies van beide mobiele besturingssystemen. Mochten er dus toch gebruikers zijn met (nog) oudere versies, dan is alleen al uit veiligheidsoverwegingen het advies om je besturingssysteem te updaten naar een nieuwere versie.
     
  • De nieuwe versie van de app verandert vanzelfsprekend helemaal niets aan inlog- of accountgegevens van gebruikers. En in principe zouden gebruikers dus niet opnieuw hoeven in te loggen.    
 
Hoe update je de app?
  • De nieuwe app is sinds 28 april beschikbaar voor download in de app stores. 
     
  • Als automatische app updates op een toestel aanstaan, is de app normaal gesproken binnen een paar dagen automatisch op je toestel geinstalleerd.
     
  • Maar als automatische updates niet aanstaan, dan dien je handmatig de nieuwe app in de App store opzoeken (zoek op BasisOnline Ouderportaal) en gratis downloaden. 
     
Tips
  • Mocht inloggen op de nieuwe app niet lukken, probeer dan eerst op de webportal versie van het Ouderportaal in te loggen. De inloggegevens van app en webportal zijn namelijk gelijk aan elkaar. Op dat scherm vind je ook de wachtwoord vergeten optie. Dus mocht het ook daar niet lukken, dan is dit de snelste manier om erachter te komen waar het probleem zit.

    Als je na het invoeren van je gebruikersnaam om je wachtwoord te resetten de melding krijgt 'let op, voor de opgegeven gebruikersnaam is een wachtwoord reset hier niet mogelijk', dan is de kans groot dat de gebruikersnaam niet correct ingevoerd is of dat er op de verkeerde omgeving wordt geprobeerd in te loggen (ouder op leerkracht omgeving of vice versa).

    Lukt het om je wachtwoord te resetten dan is verder goed te weten dat de (correcte) gebruikersnaam ook vermeld wordt in de e-mail die je ontvangt om jouw wachtwoord te resetten.

    Kom je er ondanks dat toch niet uit, kijk dan ook eens op de volgende supportpagina, waar een aantal mogelijke oorzaken worden besproken.

Wij hopen dat jullie net zo enthousiast gaan zijn over de nieuwe Ouderportaal app als wij dat zijn! Laat ons dus zeker je mening weten. 

 

Terug