Deze stappen moeten worden uitgevoerd via de Ouderportaal website.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom het wijzigen van het wachtwoord niet direct lukt.
Veel voorkomende zaken staan hieronder beschreven:
- Melding 'Wachtwoord-reset niet mogelijk'
- Wat gebeurt er wanneer ik de 'mijn Wachtwoord vergeten?' functie heb gebruikt?
- Je probeert je wachtwoord te wijzigen met je e-mail adres.
Melding 'Wachtwoord-reset niet mogelijk'
Dit kan twee oorzaken hebben:
Oorzaak 1: Je ontvangt deze melding wanneer de ingevulde gebruikersnaam niet correct is.
Daardoor is het niet mogelijk om een wachtwoord-reset uit te voeren.
De gebruikersnaam en het e-mailadres zijn twee verschillende gegevens!
Om je gebruikersnaam te achterhalen, volg je de stappen op de pagina: 'Gebruikersnaam opvragen'.
Om je gebruikersnaam te achterhalen, volg je de stappen op de pagina: 'Gebruikersnaam opvragen'.
Oorzaak 2: Je ontvangt deze melding wanneer je de verkeerde Ouderportaal omgeving gebruikt.
Voor ouders is dit ouders.basisonline.nl en voor medewerkers is dit plaza.basisonline.nl
Wat gebeurt er wanneer ik de 'mijn Wachtwoord vergeten?' functie heb gebruikt?
Via ouders.basisonline.nl > 'Wachtwoord vergeten?':
Ben je een medewerker of beheerder? Dan ga je naar plaza.basisonline.nl
Wanneer je succesvol een wachtwoord-reset hebt laten uitvoeren, krijg je per e-mail een link toegestuurd.
Het kan soms enkele minuten duren voordat je deze mail ontvangt.
Wacht de e-mail rustig af, controleer desnoods ook de 'Ongewenst' en/of 'SPAM' mappen van je e-mailaccount.
Ga niet opnieuw dezelfde stappen doorlopen. Dit zorgt ervoor dat je meer mails ontvangt indien er sprake is van vertraging. De laatst verstuurde e-mail is altijd geldig voor een wachtwoord-reset. Oudere mails zullen niet meer functioneren.
Toch geen mail ontvangen?
Volg hiervoor de stappen op de pagina 'E-mail problemen oplossen'.
Wacht de e-mail rustig af, controleer desnoods ook de 'Ongewenst' en/of 'SPAM' mappen van je e-mailaccount.
Ga niet opnieuw dezelfde stappen doorlopen. Dit zorgt ervoor dat je meer mails ontvangt indien er sprake is van vertraging. De laatst verstuurde e-mail is altijd geldig voor een wachtwoord-reset. Oudere mails zullen niet meer functioneren.
Toch geen mail ontvangen?
Volg hiervoor de stappen op de pagina 'E-mail problemen oplossen'.
In onderstaand bericht dat je per e-mail ontvangt, staat vervolgens een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kan instellen:
Hier staat tevens je gebruikersnaam bij.
Klik op de link 'Nieuw wachtwoord instellen' zoals aangegeven in de e-mail.
Houdt er rekening mee dat, mocht je toch ergens ingelogd zijn via de Ouderportaal App, ouders.basisonline.nl of plaza.basisonline.nl, omdat je bijvoorbeeld meer dan één account gebruikt, dat je hierop ook uitgelogd bent voordat je op de link in de e-mail klikt.
Vervolgens word je via je browser doorverwezen naar de pagina 'Wachtwoord wijzigen', waar je een nieuw wachtwoord in kan stellen:
Je probeert je wachtwoord te wijzigen met je e-mail adres.
De gebruikersnaam en het e-mailadres zijn twee verschillende gegevens!
Om je gebruikersnaam te achterhalen, volg je de stappen op de pagina: 'Gebruikersnaam opvragen'.
Om je gebruikersnaam te achterhalen, volg je de stappen op de pagina: 'Gebruikersnaam opvragen'.
Je kan via je e-mail-account je wachtwoord opnieuw opvragen maar je kan er niet mee inloggen (tenzij je voor je gebruikersnaam als naam natuurlijk ook je e-mailadres gebruikt).
Het kan zijn dat je gebruikersnaam en e-mailadres hetzelfde zijn. Standaard is dit niet het geval en wijkt de gebruikersnaam af van het e-mailadres.