Hoe kunnen wij je helpen ?

Problemen met Inloggen

Kun je niet inloggen op de Ouderportaal website? Dit kan meerdere oorzaken hebben.
Je kan deze problemen vaak zelf oplossen:
  1. Je logt in op de verkeerde omgeving
  2. Je weet je wachtwoord niet meer
  3. Wachtwoord wijzigen lukt niet
  4. Je probeert in te loggen met je e-mailadres
  5. Je weet je gebruikersnaam niet meer

Je logt in op de verkeerde omgeving


Een veelvoorkomend probleem is het inloggen op de verkeerde omgeving: Een ouder kan dus niet inloggen op de omgeving van een medewerker en omgekeerd.

Ben je zowel ouder als leerkracht/medewerker op dezelfde school? Dan dien je hiervoor twee verschillende accounts te gebruiken.
Wanneer je meerdere malen een nieuwe wachtwoord hebt aangevraagd, werkt enkel de meest recente aanvraag. De links in voorgaande mails zullen niet functioneren.

Je weet je wachtwoord niet meer


Het kan zijn dat je wellicht je wachtwoord niet meer weet of deze incorrect invoert.

Voor de Ouderportaal App, zie 'Wachtwoord wijzigen Ouderportaal App'.

Wanneer het wachtwoord incorrect is ingevoerd, krijg je hiervoor de volgende melding te zien:



Actie: Wijzig je wachtwoord.

Om het wachtwoord te wijzigen, volg je hiervoor onderstaande stappen uit:

Stap 1: Ga (voor ouders) naar ouders.basisonline.nl of (voor medewerkers) plaza.basisonline.nl.



Stap 2: Indien je jouw persoonlijke wachtwoord vergeten bent, kun je middels de optie 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord aanvragen.



Stap 3: Vul hier je gebruikersnaam in.

Vervolgens krijg je een link per e-mail toegestuurd.
Geen mail ontvangen?
Volg hiervoor de stappen op de pagina 'E-mail problemen oplossen'.

Wanneer je op de link in de mail klikt, ga je automatisch naar het Ouderportaal en kan je jouw nieuwe wachtwoord instellen.
De gebruikersnaam wijkt in veel gevallen af van het e-mailadres. Dit zijn verschillende gegevens!
Het is belangrijk dat je deze functie gebruikt op de correcte omgeving. Voor ouders is dit ouders.basisonline.nl, voor medewerkers en leerkrachten is dit plaza.basisonline.nl.

Wachtwoord wijzigen lukt niet


Actie: Zie hiervoor de specifieke pagina 'Problemen met wachtwoord wijzigen'.

Voor de Ouderportaal App, zie 'Problemen met Inloggen Ouderportaal App'.

Je probeert in te loggen met je e-mail adres.


Bij het inloggen vul je altijd een gebruikersnaam in.
De gebruikersnaam kan als naam het e-mailadres bevatten. Echter, kan dit in veel gevallen ook een andere naam zijn.

Je e-mailadres en je gebruikersnaam zijn dus altijd twee verschillende gegevens!

Het e-mailadres wordt voornamelijk gebruikt voor het opvragen van een nieuw wachtwoord. Standaard kan je er dus niet mee inloggen, tenzij je voor je gebruikersnaam als naam natuurlijk ook je e-mailadres gebruikt.

Actie: Controleer of de gebruikersnaam klopt.

Zoek de gebruikersnaam via je e-mailaccount op (zie: 'Je weet je gebruikersnaam niet meer'.) of als leerkracht of beheerder ga je hiervoor naar de 'Ouderkoppeling'.

Je weet je gebruikersnaam niet meer


Lukt het niet om je wachtwoord te resetten en/of weet je jouw gebruikersnaam niet meer?

Actie: Volg de stappen vanuit het artikel 'Gebruikersnaam opvragen'.
Het is belangrijk dat je deze functie gebruikt op de correcte omgeving. Voor ouders is dit ouders.basisonline.nl, voor medewerkers en leerkrachten is dit plaza.basisonline.nl.
Terug