Hoe kunnen wij je helpen ?

Onterechte e-mail ontvangen

Heb je een e-mail ontvangen die niet aan jou gericht is?
Of heb je wellicht een bevestiging ontvangen van een actie die je niet zelf hebt uitgevoerd?

Hieronder vind je meer informatie en wat je naar aanleiding hiervan al dan niet zelf kan ondernemen.
  1. Ik ontvang notificaties waar ik niet om heb gevraagd
  2. Ik wil geen notificaties (meer) ontvangen
  3. Mijn kind is inmiddels naar een andere school gegaan
  4. Ik ontvang een e-mail voor een wachtwoord reset, maar heb deze zelf niet aangevraagd
  5. Ik ontvang een bevestiging, maar heb zelf niets gedaan
  6. Ik heb een e-mail ontvangen, maar maak geen gebruik van BasisOnline

Ik ontvang notificaties waar ik niet om heb gevraagd


Ouders ontvangen standaard notificaties op het moment dat zij zich als gebruiker aanmelden op het BasisOnline Ouderportaal.
Dit is omdat de ervaring leert dat notificaties noodzakelijk zijn voor een goede werking ervan.

Echter kan je kan heel eenvoudig de notificaties binnen het Ouderportaal uitzetten:
Als het gaat om push notificaties, dan open je de Ouderportaal App en stel je geef je via de instellingen aan waarvan je bericht wilt ontvangen.

Ga hiervoor direct naar de pagina 'Push notificaties instellen'.
Als het gaat om e-mail notificaties, dan dien je in te loggen via de website ouders.basisonline.nl.

Ga hiervoor direct naar de pagina 'E-mail notificaties instellen'.
Het is daarnaast niet mogelijk om in te stellen met welke frequentie je de notificaties wenst te ontvangen.

Ik wil geen notificaties (meer) ontvangen


Maakt de school van je kind nog gebruik van het Ouderportaal?
Dan kan je middels de bovengenoemde uitleg het ontvangen van e-mail en push notificaties zelf instellen.

Ga direct naar het onderdeel 'Ik ontvang notificaties waar ik niet om heb gevraagd'.

Mijn kind is inmiddels naar een andere school gegaan


Blijf je notificaties van de school ontvangen?
Je kan je account in dat geval zelf verwijderen.

Ga hiervoor direct naar de pagina 'Account verwijderen'.

Ik ontvang een e-mail voor een wachtwoord reset, maar heb deze zelf niet aangevraagd


Om een nieuw wachtwoord in te stellen sturen wij een e-mail met een link ter bevestiging.

Wanneer je deze niet zelf hebt aangevraagd, kan het zijn dat iemand anders je gebruikersnaam heeft ingegeven.
In dat geval hoef je niet op deze e-mail te reageren en kun je de e-mail verwijderen.

Je wachtwoord kan enkel worden aangepast door op de link te klikken.
Zolang niemand anders dan je deze link heeft kan iemand anders je wachtwoord dus niet aanpassen.

Maakt er nog iemand gebruik van het Ouderportaal of de Plaza met hetzelfde e-mailadres?
Bijvoorbeeld je partner met een gezamenlijk mailadres?
Dan kan het zijn dat deze persooneen nieuw wachtwoord heeft aangevraagd.

Ik ontvang een bevestiging, maar heb zelf niets gedaan


Ontvang je een e-mail, bijvoorbeeld ter bevestiging van een verlofaanvraag, terwijl je deze verlofaanvraag niet zelf hebt ingediend?
Controleer dan eerst of de andere ouder/verzorger van het kind deze aanvraag mogelijk heeft ingediend.

Is dat niet het geval, dan kan het zijn dat er mogelijk iemand anders is ingelogd met je account.
Heb je dit vermoeden, dan verzoeken wij om per direct je wachtwoord aan te passen.

Ga hiervoor direct naar de pagina 'Wachtwoord wijzigen'.

In het geval dat iemand ongeautoriseerd gebruik heeft gemaakt van je Ouderportaal account ishet is daarnaast aan te bevelen om hierover ookcontact op te nemen met de groepsleerkracht van je kind(eren).

De groepsleerkracht kan BasisOnline hiervan dan op de hoogte stellen via privacy@basisonline.nl.

Ik heb een e-mail ontvangen, maar maak geen gebruik van BasisOnline


Wanneer je een e-mail hebt ontvangen van BasisOnline, maar (nog) geen gebruiker van BasisOnline bent, of bijvoorbeeld geen kinderen op een basisschool hebt zitten, dan kan het zijn dat er per ongeluk een account met een verkeerd e-mailadres is aangemaakt.

Neem in dat geval even per e-mail contact op met privacy@basisonline.nl om je gegevens uit het systeem te laten verwijderen.
Heb je wel gebruik gemaakt van het BasisOnline Ouderportaal maar is je kind inmiddels naar een andere school gegaan?
Dan dien je voor het verwijderen van je account of het aanpassen van je gegevens contact op te nemen met de voormalige school van je kind.

De school kan en is verplicht om je gegevens uit het Ouderportaal verwijderen.

In verband met de privacy wetgeving mag BasisOnline dit namelijk niet doen.
Terug