Hoe kunnen wij je helpen ?

Onterechte e-mail ontvangen

Heeft u een e-mail ontvangen die niet aan u gericht is? Of heeft u een bevestiging ontvangen van een actie die u niet zelf heeft uitgevoerd? Hieronder vindt u meer informatie en wat u naar aanleiding hiervan al dan niet zelf kunt ondernemen.
  1. Ik ben Ouderportaal gebruiker en ontvang notificaties waar ik niet om heb gevraagd

    Ouders ontvangen standaard notificaties op het moment dat zij zich als gebruiker aanmelden op het BasisOnline Ouderportaal. Dit is omdat de ervaring leert dat notificaties noodzakelijk zijn voor een goede werking ervan. Maar u kan heel eenvoudig de notificaties binnen het Ouderportaal uitzetten.

    Als het gaat om smartphone notificaties, dan opent u de Ouderportaal App en tik vervolgens op het moersleutel icoontje bij de profielfoto in het menu.U komt dan in de instellingen en kan daar aangeven dat ugeen notificaties op uw smartphone wilt ontvangen.

    Als het gaat om e-mail notificaties, dan dient u in te loggen op een pc (https://ouders.basisonline.nl/).Wanneer u vervolgens met uw muis op het tandwiel rechts boven gaat staan opent er een menu. Kies daar Instellingen. U kunt nu instellen of en met welke frequentie u de notificaties wenst te ontvangen.
  2. Ik wil geen notificaties (meer) ontvangen
    Maakt de school van uw kind nog gebruik van het Ouderportaal, dan kunt u met de bovengenoemde uitleg het ontvangen van e-mail en smartphone notificaties zelf instellen.
  3. Isuw kind inmiddels naar een andere school gegaan?
    Blijftuniettemin notificaties van de school ontvangen? U kunt uw account in dat geval zelf verwijderen. Hier leest u hoe u dit doet.
  4. Ik ontvang een e-mail voor een wachtwoord reset, maar heb deze zelf niet aangevraagd

    Om een nieuw wachtwoord in te stellen sturen wij een e-mail met een link ter bevestiging. Wanneer u deze niet zelf heeft aangevraagd, kan het zijn dat iemand anders uw gebruikersnaam heeft ingegeven. In dat geval hoeft u niet op deze e-mail te reageren en kunt u de e-mail verwijderen.

    Uw wachtwoord kan enkel worden aangepast door op de link te klikken, zolang niemand anders dan u deze link heeft kan iemand anders uw wachtwoord dus niet aanpassen.

    Maakt er nog iemand gebruik van het Ouderportaal of de Plaza met hetzelfde e-mailadres? Bijvoorbeeld uw partner met een gezamenlijk mailadres?Dan kan het zijn dat deze persooneen nieuw wachtwoord heeft aangevraagd.
  5. Ik ontvang een bevestiging, maar heb zelf niets gedaan

    Ontvangt u een e-mail, bijvoorbeeld ter bevestiging van een verlofaanvraag, terwijl u deze verlofaanvraag niet zelf heeft ingediend? Controleer dan eerst of de andere ouder/verzorger van het kind deze aanvraag mogelijk heeft ingediend. Is dat niet het geval, dan kan het zijn dat er iemand anders is ingelogd met uw account. Het is dan aan te raden uw wachtwoord aan te passen. Klik hier om te zien hoe u dat kunt doen.

    In het geval dat iemand ongeautoriseerd gebruik heeft gemaakt van uw Ouderportaal account ishet is daarnaast aan te bevelen om hierover ookcontact op te nemen met de groepsleerkracht van uw kind(eren). De groepsleerkracht kan BasisOnline hiervan dan op de hoogte stellen via privacy@basisonline.nl
  6. Ik heb een e-mail ontvangen, maar maak geen gebruik van BasisOnline

    Wanneer u een e-mail heeft ontvangen van BasisOnline, maar (nog) geen gebruiker van BasisOnline bent, kan het zijn dat er een nieuw account voor u is aangemaakt.

    Wanneer een school start met het gebruik van het Ouderportaal, kan de school ervoor kiezen zelf de ouder accounts aan te maken. Deze accounts ontvangen automatisch een e-mail met instructies. Vraag dus bij uw school na of er voor u een account is aangemaakt.

    Is dat niet het geval (of heeft u bijvoorbeeld geen kinderen op een basisschool)? Dan kan het zijn dat er per ongeluk een account met een verkeerd e-mail adres is aangemaakt. Neem dan even per e-mail contact op met privacy@basisonline.nl om uw gegevens uit het systeem te laten verwijderen.

    Let op: heeft u wel gebruik gemaakt van het BasisOnline Ouderportaal maar is uw kind inmiddels naar een andere school gegaan, dan dient u over het verwijderen van uw account of het aanpassen van uw gegevens contact op te nemen met de voormalige school van uw kind. Zij kunnen en moeten uw gegevens uit het Ouderportaal verwijderen. In verband met de privacy wetgeving mogen wij dat namelijk niet doen.
Terug