Hoe kunnen wij je helpen ?

Geen (e-mail)meldingen/push notificaties

Ontvang je geen e-mail- of push notificaties? Dit kan meerdere oorzaken hebben.
Op deze pagina wordt uitgelegd waar je de juiste informatie vindt om dit soort problemen mogelijk op te kunnen lossen.
 
  1. Mogelijke oorzaken
  2. Instellingen voor ouders
  3. Instellingen voor leerkrachten & medewerkers
  4. Rechten probleem
 
 

Mogelijke oorzaken


Push notificaties
Ontvang je geen push-meldingen via de Ouderportaal App?
Of ontvang je deze later dan de bedoeling is?
 
Voor meer informatie over push notificaties instellen binnen de Ouderportaal App, lees de artikelen:
'Push notificaties instellen' en 'Ik ontvang geen push-notificaties'.

E-mail notificaties
Je kan e-mail notificaties zelf instellen en het kan daardoor dus voorkomen dat je wellicht bepaalde instelling uit hebt gezet.

Hiervoor ga je via de website naar het 'Account Menu' > in het overzicht 'Persoonlijke instellingen' > naar het onderdeel/tabblad 'Notificaties'.

Vervolgens kan je hier de meldingen instellen.
 
Lees verder op de pagina 'E-mail notificaties instellen'.
 
 

Instellingen voor ouders


Voor ouders betreft dit het onderstaande scherm:


 
 

Instellingen voor leerkrachten & medewerkers


Voor leerkrachten en medewerkers betreft dit het onderstaande scherm:


 
 

Rechten probleem


Het kan zijn dat dit te maken heeft met de ingestelde rechten voor de betreffende ouder, dan wel de leerkracht.
Dit kunnen algemene rechten betreffen, maar zeker ook rechten op individueel niveau.

Actie: Controleer de 'Standaard rechten van de ouders'.

 
Het artikel 'Rechten voor ouders en medewerkers' beschrijft hoe je rechten instelt voor ouders.
Terug