Hoe kunnen wij je helpen ?

Problemen met ouders oplossen

Op deze pagina lees je wat je kunt doen wanneer een ouder meldt dat deze problemen heeft met het Ouderportaal.
 
  1. Ouders vooruit helpen
  2. Artikelen voor ouders
  3. Controleer de Ouderkoppeling
 
 

Ouders vooruit helpen


Ouders hebben weleens te maken met problemen rondom het Ouderportaal.
Dat kunnen bijvoorbeeld inlogproblemen zijn, zoals problemen met de gebruikersnaam of het wachtwoord of met de Ouderportaal App.

Het is hierbij van belang dat je ouders zo goed mogelijk verwijst naar de juiste stappen en informatie die betrekking heeft tot hun probleem.
 
Houdt er rekening mee dat ouders altijd via de school om hulp dienen te vragen, en niet via BasisOnline.
Geef dus niet het telefoonnummer van support door aan ouders. Deze lijn is uitsluitend bedoeld voor medewerkers van de school.
Lees meer op de pagina 'Bel of mail ik voor vragen/problemen de school of BasisOnline?'.

Kom je er met de ouder niet uit? Neem dan uiteraard contact met ons op!
 
 

Artikelen voor ouders


Er zijn op de Support Website binnen het onderdeel 'Ouderportaal' artikelen beschikbaar specifiek gewijd aan ouders.
Ook kunnen hier artikelen worden gevonden welke kunnen helpen bij het oplossen van problemen.

Zie: Informatie voor ouders
Zie: Ouderportaal App

Daarnaast vind je hier een opsomming van de belangrijkste artikelen voor ouders terug:

Starten met het Ouderportaal
  1. Van start
  2. Aanmelden
  3. Inloggen

Inlogproblemen
  1. Problemen met inloggen (website)
  2. Problemen met inloggen (App)
  3. Problemen met wijzigen wachtwoord
  4. Gebruikersnaam opvragen

Account
  1. Wachtwoord wijzigen
  2. Persoonlijke gegevens wijzigen
  3. Kind(eren) toevoegen
  4. E-mail notificaties instellen
  5. Vertrouwde Inlog / Logboek
  6. Account verwijderen
 
 

Controleer de Ouderkoppeling

 
  • Controleer of alle gegevens van de ouder kloppen, zoals de gebruikersnaam en het e-mailadres.
  • Check ook de status die bij de Ouderkoppeling staat. Vaak staat er een melding of is de gebruiker 'rood' gemarkeerd.
  • Actie: Volg de stappen op de pagina 'Problemen met de Ouderkoppeling oplossen'.
  • Meer informatie vind je op de pagina 'Meldingen (status) Ouderkoppeling'.
Terug