Hoe kunnen wij je helpen ?

E-mailadres wijzigen

Op deze pagina krijg je uitleg over hoe je jouw e-mailadres kunt wijzigen.
 
Via ouders.basisonline.nl voor ouders of plaza.basisonline.nl voor medewerkers.
Je kunt je e-mailadres niet direct wijzigen via de Ouderportaal App.

Stap 1: Klik rechtsboven op het 'Account Menu'.

Stap 2: Klik vervolgens op 'Mijn accountgegevens'.



Stap 3: Vervolgens wijzig je hier het e-mailadres:



 
Kies optioneel voor het  'vinkje' om het e-mailadres ook beschikbaar te maken voor de ouder/verzorger.

Medewerkers van de school hebben hier een AAN/UIT optie staan i.p.v. een vinkje.

Stap 5:  Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen door te voeren.

Stap 6: Je krijgt nu een popup-scherm te zien met uitleg over de vervolgstappen:



Stap 7: Klik op 'Opslaan' (en eventueel op het bevestigen van de gegevens met andere ouders/verzorgers).
 
Medewerkers krijgen de aanvullende melding m.b.t. het delen van de gegevens niet te zien.

Stap 8: Ga naar het e-mailaccount van je nieuwe e-mailadres om daar de e-mail te bevestigen.

Geen e-mail ontvangen? Controleer voor de zekerheid ook de SPAM / Ongewenst boxen.
Zie ook de pagina 'E-mail problemen oplossen'.
 
De titel van het e-mailbericht: 'Bevestig uw nieuwe e-mail adres'.

Het e-mailadres zal pas na bevestiging zichtbaar zijn in het Ouderportaal.
 
Maakt de school gebruik van een koppeling met het leerlingvolgsysteem (zoals ParnasSys of ESIS)?
Dan wordt je wijziging de volgende dag pas zichtbaar, nadat de school deze heeft verwerkt.
De school krijgt automatisch bericht van de wijziging.

Actie: Wacht tot de school de verwerking heeft doorgevoerd.
Duurt het langer dan verwacht? Neem dan rechtstreeks contact op met de school.

Stap 9: Heb je de wijziging via de link in de e-mail bevestigd?
Je keert dan terug naar de Ouderportaal website waarna je nieuwe e-mailadres zal zijn bevestigd.
 
De school ontvangt een bevestiging dat je het e-mailadres hebt gewijzigd.
Je ontvangt zelf ook nog een bevestiging per e-mail dat je e-mailadres succesvol is aangepast.
Heb je deze e-mail niet ontvangen of is het e-mailadres niet aangepast, dan is de wijziging dus (nog) niet verwerkt.
Terug